Vodáci na Salze

12.08.2010
vodaci-na-salze

Po týždni letnej školy kanoistiky na Dunajci sme s Natáliou a kurzistami vyrazili na letnú školu kajakovania na Salze. Riečka Salza tečie v Hochšvábskych Alpách a je ideálnou riekou pre začiatočníkov aj pokročilých. Čistá tyrkisová voda, relatívne bezpečný charakter toku, krajinársky zaujímavy horný aj dolný kaňon a dostatok turistických a iných zaujímavostí robí z Wildalpenu a okolia ideálným miestom pre base camp.

Kempujeme na farme asi 2 km od dediny, čo má viac výhod: ranné budenie kohútom alebo mučiacou kravou, čerstvé maslo a vajcia, med a iné lakocinky a klasické osadenstvo farmy: 2 mačky, žobrajúci retriever a manželský farmársky pár. Vybavenie kempofarmy skromné ale dostatočné: 2 WC, 2 sprchy s NON-STOP teplou vodou, sušiareň s kotolňou, lavice a krytý priestor na večerné premietanie. Ohníkovať sa dá v pohode pri rieke, kde sa aj festuje.

Ráno vstávame o 7.30, uvaríme čaj a naraňajkujeme sa a potom nasleduje denný program - začiatočníci splav od Presceny Klause ku kempu, kde sa zoznamujú s základmi ovládania kajaku alebo deblovky - jazda vpred a vzad, nájazdy a výľahy. Po obede sa kurzisti dočlnkujú až ku kempu, kde si môžu až do večernej prednášky sušiť hydromateriál, venovať sa jedlu alebo spoznávať okolité krásy: saunu vo Wildalpene, šnicliareň nad Wildalpenom alebo

wasserlochklamm

Pokročilejší začínajú ráno po 9tej v kempe a vydajú sa v ústrety celodennému splavu až do Palfau (26km). Pod kempom sa pohojdajú na 2metrových vlnkách, vo Wildalpene preskúmajú miestny turbo-valec, niektorí aj z rybej perspektívy. Po valcovej šou pokračuje tréning až do Fachwerku, kde si dávame na pieskovej plážičke obedík. Za Fachwerkom sa obtiažnosť mierne zvýši, kajakárov preverí Kamienková perej a Lavínová perej a vodná show pokračuje až k Tunelu, kde je možné splav predčasne ukončiť. My však pokračujeme ďalej cez horný kaňon ku mostíku (mostík do Wasserlochu) a ďalej ku schodom /odbočka na Ybbs/, kde začína zlepencový kaňon s tiesňavami a mnohými perejami. Tento úsek je technicky náročnejší (WW 2-3), ale pomerne bezpečný /pod každou perejou je tíšina, kde sa dá vyplávať pri prevrátení lode/. Jazda na nafukovacích kanoe vám poskytne neporovnateľne intenzívnejší zážitok ako rafting na ťarbavých raftoch. Pobyt v horách, malebný Wildalpen, všade kľud a čisto. K tomu prekrásne scenérie pozorované z vody a trocha adrenalínu v perejách.

Preto ak máte v lete týžden času a zbytočných 200 eur na týždenný kurz vrátane ubytovania, chcete sa naučiť kajakovať alebo jazdiť na deblici pod vedením skúsených inštruktorov,
zoznámiť sa s krásami Wildalpenu a Hochšvábu, nezabudnite sa prihlásiť na budúci rok na letnú školu kanoistiky. Tento rok je to už aj tak zbytočné, kurz je beznádejne plný :)