Zoznam článkov od 1 do 14 (z 14)

Pridajte sa do našej skupiny na Facebooku a využite najrýchlejšie skialpové správy z Vysokých Tatier a ďalších slovenských hôr.

Voda

Sardínia – dovolenka na skalách i na mori

27.07.2016
Sardegna, Sardaigne, Sardínia...,druhý najväčší taliansky ostrov obmývaný vodami Tyrhénskeho mora. Dovolenkový raj. Iný ako na Korzike, iný ako na Sicílii, hoci sú susedia. Prístup? Ako len chceš: vlastným autom, s cestovkou busom, kombinovane alebo najjednoduchšie, ako sme to urobili my. Letecky do Alghera, kde sme si prenajali auto a ostrov bol náš. 1. Via ferrata del Cabirol Doma sme si „pogooglili“, že Sardinia ponúka 3 Via Ferraty, ktoré sme si dali za cieľ – Cabirol, Giorre a Regina. Vybrali sme sa len tak, na otočku na pár dní. V utorok ráno s...   Celý článok
Jedným z najznámejších vodopádov na severnej strane Slovinských Álp je vodopád Peričnik. Leží v doline Vrata približne na polceste z Mojstrany k Aljaževmu domu. Dostať sa dá k nemu dvomi prakticky súbežnými trasami, buď nenáročným chodníkom pre peších po ľavom brehu potoka Bistrica, alebo lesnou cestou popri potoku z druhej strany. Tá je síce úzka a miestami len štrková, avšak dobre prejazdná a frekventovaná vďaka turistom smerujúcim pod Triglav. Obidva prístupové varianty pokračujú až na koniec doliny k Aljaževmu domu a sú medzi sebou navzájom popr...   Celý článok
Možností, ako prežiť škodoradostné vrtochy počasia v slovinských Alpách, je neúrekom. Paradoxne, únik pred dažďom ponúkajú prevažne vodné atrakcie. A teraz nemyslím práve vychytený rafting či kaňoning. Slovinsko sa môže chváliť širokou paletou divokých  tiesňav a malebných vodopádov, stačí si len vybrať. My sme si vybrali Vintgar.   Ide o jednu z najznámejších prírodných zaujímavostí v Slovinsku. Tiesňava bola objavená koncom 19. storočia a už od roku 1893 aj sprístupnená verejnosti. Na úseku len 1,6km sa tu potok Radovna zarezáva hlbo...   Celý článok
 Mallorca...bol to sen ? Aby som bola chronologická...asi posledný marcový týždeň mi na monitore naskočili ponuky na lacné letenky v Európe. Medzi nimi aj Mallorca. Hm,a čo tam ? Gúgel vyprodukoval pár blogov ako si požičali auto a obišli pláže a diskotéky, poniektorí jaskyne,iní super zabajkovali.Stále to ale nebolo to,čo by ma prinútilo začať uvažovať o tejto destinácii.Slovíčko ,,adventure ,, ,ale pomohlo vyhodiť pár krásnych blogov,fotiek aj videí.Pojmy costanering,caving,seekajaking,hiking ,bikeing,ale najmä canyoning, boli už o niečo motivuj...   Celý článok
Už je tomu skoro rok, čo sa deviati mladí jachtári prvýkrát stretli, aby sa naučili samostatne ovládať plachetnice. Nebolo pre nich jednoduché zvládnuť pojmy ako (môžete si spraviť malý test..-)): sailing, strmeň, kosatka, prova, korma, fender, spiry, kiking a pomocou ostatnej takeláže nastaviť ten správny trim plachiet. Ale za pár týždňov sa naučili zaobchádzať s plachtami aj s kormidlom a šantili po priehrade jedna radosť.     Letná sezóna skončila, umyté lode ostali v hangároch a my sme rozmýšľali ako ďalej pokračovať v rozbehnutom tré...   Celý článok
         Veľa som sa napočúvala o Slovinsku ako o jedinečnej a úžasnej krajine - a toto leto konečne nastala tá správna konštelácia hviezd, aby som sa o tom presvedčila aj naživo. A veru realita je krutá – v tomto prípade však kruto nádherná.            Po niekoľkohodinovej ceste z Bratislavy cez Rakúsko prechádzame 7 kilometrov Talianskom a potom už konečne taliansko-slovinskou hranicou. Hory, ktoré z ničoho nič povyskakovali pred nami, sú veľmi nádejným prísľubom. A veru sem tam sánka padne, keď čumíme zo dna hlbokého údolia a vrc...   Celý článok

Rafting na Belej

13.07.2011
          Príliš dlho som počúval o splavovaní riečky Belá z Podbanského do Liptovského Hrádku aby som odolal takejto ponuke. Vychutnať si splav s dlhoročnými kamarátmi to sa neodmieta a tak som nezaváhal. Keď som ráno dorazil na parkovisko na Podbanskom pri horných potravinách, čln bol už nafúkaný a auto v Liptovskom Hrádku bolo pripravené. Čakalo sa už len na mňa.   "Daváj! Pôjdeme dva razy! Kričali na mňa chalani a jedna baba! Dokopy nás bolo päť, ideálny počet. Preniesli sme čln na vodu a hurá nato. Hneď od začiatku tu má riečka p...   Celý článok
          Chorvátsko - ostrov Krk Potom, čo sme si rozložili náš hlavný stan v Baške v kempe Zablače a uskutočnili prvé túry po okolí, prišiel čas na to aby sme prevetrali vodný dopravný prostriedok: gumenú Pálavu. Aj keď je tento člnok dosť pomalý na veslovanie po mori, má aj svoje výhody. Napríklad pekne kopíruje vlny :)   Už počas peších túr sme pochopili, že veslovanie popri pobreží bude stáť zato. Prvý deň sme sa vybrali z Bašky smerom na východ. Veslovali sme popri početných plážičkách a útesoch smerom do zálivu Vela Luka. Po p...   Celý článok

Vodáci na Salze

12.08.2010
                    Po týždni letnej školy kanoistiky na Dunajci sme s Natáliou a kurzistami vyrazili na letnú školu kajakovania na Salze. Riečka Salza tečie v Hochšvábskych Alpách a je ideálnou riekou pre začiatočníkov aj pokročilých. Čistá tyrkisová voda, relatívne bezpečný charakter toku, krajinársky zaujímavy horný aj dolný kaňon a dostatok turistických a iných zaujímavostí robí z Wildalpenu a okolia ideálným miestom pre base camp. Kempujeme na farme asi 2 km od dediny, čo má viac výhod: ranné budenie kohútom alebo mučiacou kra...   Celý článok
Alkan klub horských športov Tatranské Matliare dokazuje, že všestrannosť ich členov je prekvapujúca. Členovia Alkan klubu sú športovo pozitívny a vedia to na suchu i na vode! Svedčí o tom aj nasledujúci článok zo splavu rieky Otava v Čechách počas povodňovej situácie číslo 3. Dosť bolo horúčav a vysokých nadmorských výšok, ideme na vodu, zaznelo v rozpravách členov klubu. Prijali sme tento nápad a začali sa pohrávať s myšlienkou kde zakotviť. Inšpiráciou sú Rafťáci a mi ich ideme nasledovať. Všetko sa naplánovalo, balíme veci a vyrážam z ...   Celý článok
Florida Keys je považovaná za jedno z najpopulárnejších turistických miest Spojených štátov. Aj bez opustenia krajiny, majú Američania možnosť zažiť jednu z najkrajších tropických dovoleniek. Aj napriek takejto výhode, veľký počet Američanov sa tam nikdy nedostane. Ostrovy "Florida Keys" sa tiahnu asi 50 míľ na juhozápad od Miami. 42 mostov spája približné 100 ostrovov v rozpätí asi 124 mil. Prvým ostrovom na ktorý narazíte po opustení pevniny je Key Largo. Už len prezývka tohto ostrova, " Diving Capital of the World"(svetové centrum potapania) hovorí...   Celý článok
Chorvátske rieky vlievajúce sa do Jadranského mora sú pre mňa osobne jedným zo siedmych divov sveta. Už som tu písal o raftingu na rieke Cetine. Pozreli sme sa aj do pirátskeho mesta Omiš, kde sa Cetina vlieva do mora. Teraz sa vyberieme na výlet po rieke a spojíme tak mesto Omiš s miestom, kde končí spomínaný rafting - Radmanove mlinice.                     Pre nás suchozemcov bol tento výlet ideálnym miestom pre využitie nafukovacej Pálavy. Cetina v týchto miestach už tečie pokojne, boli sme mimo nebezpečia, ktoré by na nás mohlo číhať na mori. Vy...   Celý článok
Hornaté a suché pobrežie Chorvátska nie je veľmi bohaté na riečne toky. Popri väčšej rieke Neretve, ktorá ústi do mora veľkou a úrodnou deltou, sú tu len tri menšie rieky vlievajúce sa do mora. Všetky tri sa však vyznačujú mimoriadnou bohatosťou na prírodné krásy. Vďačiť za to môžeme predovšetkým krasovému charakteru krajiny, keď rieky si tu museli prehrýzť cestu cez vápencové pohoria. Výsledkom toho je veľké množstvo vodopádov a systémov kaskád s jazierkami.           Po prehliadke NP Krka a splavu rieky Zrmanja sme si ako hlavný cieľ ...   Celý článok
Chorvátske prírodné krásy mám dodnes poprepájané s filmami o Winnetuovi zo šestdesiatych rokov minulého storočia. Veď nič neurobilo týmto miestam väčšiu reklamu, ako práve tieto filmy. Mená ako Paklenica, Krka a Plitvice sú notoricky známe, ale teraz sa vyberieme na výlet do menej známych miest. Na rieku Zrmanju, ktorá si zahrala jednu z hlavných úloh vo viacerých filmoch, keď na jej brehu postavili filmári kulisy puebla Apačov.           Toto miesto nepatrí medzi najnavštevovanejšie a preto ho budete ťažko hľadať na prvých stranách turistickýc...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 14 (z 14)
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.